Kako organizovati događaj?

  • -
map

Kako organizovati događaj?

Category : Uncategorized

Kako organizovati događaj?

#codeEU uputstvo

Ako već imate iskustvo u organizovanju obrazovnih događaja, obratite pažnju samo na ovo kratko uputstvo za planiranje vašeg  #codeEU događaja?

·         Jednostavan za početnike, pristupačan i onima koji nemaju predhodno iskustvo programiranja. Ne fokusirajte se na tehničke izraze, pokušajte obratiti pažnju na zabavniji deo tehnologije koju primenjujete.

·         Format događaja je na vama. Preporučujemo da sadržaj ima praktičan deo gde učesnici mogu sami da kreiraju i  vide ishod svog rada.  Kako bi mogli pokazati, predstaviti prijeteljima, porodici ono što su kreirali!

·         Možete koristiti bilo koju tehnologiju i alate s kojima ste Vi dobro upoznati, takođe podržavamo slobodne, besplatne alate i programska okruženja.

·         Upoznati se sa novim stvarima može biti zastrašujuće. Osmeh i prijatna atmosfera može da probije led, i da oni, koji sebe ne smatraju “tehnički” obrazovanim, opuste.

·         Dobra je ideja da se planira i propratna aktivnost. Kako mogu učesnici da nastave učenje? Kome da se obrate sa dodatnim pitanjima?

Nikada pre niste organizovali događaj? Nastavite sa čitanjem, nije toliko teško kao što mislite!

Šta je potrebno za #codeEU događaj?

1.       Grupa ljudi koji su željni da uče. Na primer, vaši studenti, saradnici, priljatelji ili neka druga grupa kojima želite pomoći. Zapamtite, dvoje su već grupa!

2.         Jedan ili više predavača, nastavnika. Broj zavisi od tipa i veličine događaja. Za praktične radove se predlaže da se formiraju manje grupe da bi svako mogao da pristupi svom uređaju ili alatu.  CodeWeek događaji su uglavnom namenjeni početnicima te predavači ili nastavnici ne moraju biti profesionalni programeri. Važno je da imaju želju da podele znanje, razumevanje i strpljenje da odgovore na pitanja, empatiju da razumeju iz perspektive učesnika. Za veće događaje, bilo bi poželjno da se angažuje domaćin koji će se brinuti da svi dobiju ono što im je potrebno.

3.       Mesto održavanja. Učionice, sale za konferencije, razna javna mesta mogu se pripremiti da budu odlična mesta za uspešan događaj. Posle određivanja broja učesnika i izabranog prostora obratite pažnju da će doći do određene buke, lošeg vazduha u prostoriji, nemojte staviti veliki broj ljudi u sobe gde nema prozora jer niko ne želi da programira sa glavoboljom.

4.       Računari sa internet vezom širokog propusnog opsega. U zavisnosti od veličine ciljne grupe, možete pitati učesnike da ponesu svoje laptopove , u tom slučaju obezbedite dovoljan broj utičnica za struju. U slučaju da već imate odgovarajuću opremu obratite pažnju da su instalirani potrebni softveri i uputite učesnike kako da obezbede sebi instalacije na svojim ličnim uređajima. Kada planirate pristup internetu imajte na umu da će učesnici imati potrebu da dele ili pošalju svoje radove i fajlove na društvenim mrežama, te budite pripremljeni da vaša bežična mreža može da podnese ove dodatne potrebe i uređaje.

5.       I na kraju, nešto sa čime da se radi i da se uči. U zavisnosti od ciljne grupe, izaberite temu koja predstavlja i odgovara njihovom interesovanju. Deca bi uživala u kreiranju igrica u Scratch okruženju, tinejdžeri bi mogli praviti društvene aplikacije u Rails-u, studenti bi mogli da koriste Python za analizu i prikupljanje podataka, odrasli da uče osnove HTML/CSS za online CV ili kreiranje sopstvenog bloga. Ne možete stvoriti programere za nedelju dve, ali možete pokazati učesnicima koliko je zabavno kreirati nešto svoje. Kada budete izabrali temu, nemojte se fokusirati na alate koje želite da koristite nego na ishode i ciljeve koje želite postići. Pretražite internet za postojeće planove, programe i prilagodite ih potrebama vaše grupe.

 Podsetnik: čokolada i grickalice će učiniti ljude sretnijim, naročito tokom dugotrajnih događaja.


Pretraga

Mark Zuckerberg / Facebook

''Za manje od petnaest godina učićemo programiranje kao pisanje i čitanje...i čudićemo se zašto nismo počeli ranije.''

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress